Vraag & Antwoord

Heb je een vraag, reactie of suggestie? Wij horen ze graag.
Op werkdagen zitten wij van 09:00 tot 17:00 uur klaar om uw email of telefoontje te beantwoorden. Daarnaast vindt u hieronder antwoord op de veelgestelde vragen.

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen?
Het versturen van de order-bevestigings e-mail gaat automatisch. Heb je na het plaatsen van de bestelling (èn het zien van het online bevestigingsscherm) geen e-mail ontvangen?
Dan kan het zijn dat:

  • je per ongeluk een typefout in jouw e-mailadres hebt gemaakt.
  • onze bevestigingsmail door uw spam filters worden tegengehouden. Dan vind je de e-mail in de ongewenste mail map.
  • het Elfenbos.nl tussen de geblokkeerde afzenders staat.

Als je online de bevestigingsmelding hebt gezien dan is je bestelling wel bij ons aangekomen. Wil je toch graag alsnog een bevestiging van je bestelling, neem dan contact met ons op info@elfenbos.nl.

Wat zijn de verzendkosten?
We verzenden je bestelling boven € 75,- gratis. Bij bestellingen tot € 75,- brengt Het Elfenbos verzend- en administratiekosten in rekening a € 5,95. Het minimale bestelbedrag is € 10,-. Voor alle verzendingen naar België bedragen de verzendkosten € 7,50 ongeacht de grootte van je bestelling. Het Elfenbos verstuurt via post.nl of DPD. In verband met het sparen van het milieu, recyclen wij pakket verpakkingen zoveel mogelijk bij het verzenden.

Hoe kan ik artikelen retour sturen?
Het Elfenbos doet er alles aan om je een kwalitatief en aantrekkelijk product te leveren. Bent je toch niet tevreden, dan kunt je het artikel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Ruiling, vergoeding of terugname van artikelen kan daarna niet meer plaatsvinden. De producten moeten ongebruikt zijn en in staat van aankoop verkeren (ook voorzien van de originele, onbeschadigde verpakking ). Je moet ervoor zorgen dat het artikel in goede verpakt is bij retourzending. Voeg de pakbon of een notitie toe, zodat wij weten van wie het pakket afkomstig is.

Als je artikelen na overleg retour stuurt, ontvang je een verzendbewijs met een track&trace code. Bewaar dit zorgvuldig, zodat we het pakket , indien nodig, kunnen traceren. Zonder het verzendbewijs kunnen we zoekgeraakte pakketten niet traceren en vergoeden

 


Bestellen
Hoe kan ik bestellen?
Je kunt een bestelling plaatsen via de website van Het Elfenbos www.elfenbos.nl of via e-mail. Het bestelproces in stappen:
1.    Plaats de gewenste artikelen in je winkelwagen
2.    Klik op de button ‘Bestellen’ als je de artikelen in je winkelwagen wilt bestellen.
3.    Je krijgt een overzicht met de gekozen artikelen, hier kunt je eventueel nog het aantal artikelen wijzigen.
4.    Maak een keuze tussen inloggen of bestellen zonder account.
5.    Vul al de gegevens in en/of controleer deze.
6.    In het overzicht kun je controleren of je bestelling, adresgegevens en verzendwijze kloppen.
7.    Kies een betaalmethode en rond de bestelling af.
8.    De bestelling is afgerond. Je ontvangt een bevestiging via e-mail.
Als je geen artikelen in je winkelwagen kunt plaatsen, heeft dit vrijwel altijd te maken met het feit dat je internet browser geen ‘cookies’ accepteert. Cookies zijn voor ons noodzakelijk om te onthouden wat er in je winkelwagentje geplaatst is.
We helpen je graag en zijn van maandag tot vrijdag van 10.00-17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0180 557 135.

 

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen?

Het versturen van de order-bevestigings e-mail gaat automatisch. Heb je na het plaatsen van de bestelling (èn het zien van het online bevestigings-scherm) geen e-mail ontvangen?
Dan kan het zijn dat:
•    je hebt per ongeluk een typefout in jouw mailadres hebt gemaakt.
•    onze bevestigingsmail door spam filters worden tegengehouden. Deze vind je dan alsnog in de ongewenste mail.
•    het Elfenbos.nl tussen de geblokkeerde afzenders staat.
Als je online de bevestigingsmail hebt gezien dan is je bestelling wel bij ons aangekomen. Wil je toch graag alsnog een bevestiging van je bestelling, neem dan contact met ons op
Wil je toch graag alsnog een bevestiging van je bestelling, neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via (0180) 557 135.

 

Kan ik nog iets toevoegen aan de bestelling?

Het is mogelijk om nog iets aan je bestelling  toe te voegen mits je bestelling nog niet is verwerkt in ons magazijn. Als deze nog niet verwerkt is, dan kunnen we een artikelen toevoegen aan een lopende bestelling  zonder extra verzendkosten voor de aanvulling. Bestel het artikel dat je graag wilt toevoegen met een vermelding dit toe te voegen aan de bestelling met het bijbehorende bestelnummer, kies voor een verzendmethode zonder verzendkosten. Wij dragen zorg dat deze, als dit mogelijk is, wordt toegevoegd.

 

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Als je een bestelling plaatst via www.elfenbos.nl, kun je bij het invullen van je gegevens je e-mailadres opgeven. Als je deze invult, krijgt je automatisch een bevestigingsmail naar het door je opgegeven e-mailadres. Mochten er zich bij het verwerken van de order onverhoopt nog bijzonderheden voordoen, dan krijg je per mail of telefonisch een bericht.

 

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

Ja, ook in het buitenland kun je artikelen van Het Elfenbos bestellen. Wij kunnen je pakket afleveren in Nederland en België. Voor bestellingen naar overige landen kunt u contact opnemen via het contactformulier of via info@elfenbos.nl.

 

Kan ik bestellen zonder klantennummer/ account?

Je kunt ook zonder klantennummer bij het Elfenbos bestellen. Bij je eerst bestelling  die je bij ons plaatst, krijg je een eigen klantennummer. Ook als je jouw nummer niet bij de hand hebt of bent vergeten, kun je later gewoon een bestelling plaatsen.
Je kunt er ook voor kiezen om een Elfenbos-account aan te maken. Het helpt ons bij het snel verwerken van de bestelling. De voordelen van een account is dat je zelf inzage in je gegevens heb en er over kunt beschikken. Zo kun je zelf je persoonsgegevens aanpassen en gebruik kunt maken van je persoonlijke verlanglijstje.

 

Hoe kan ik mijn voorkeur voor een bepaald artikel aangeven?

De meeste artikelen op onze site kunt je per kleur of uitvoering apart bestellen. Kiezen tussen kleuren, uitvoeringen en maten in een uitklapmenu onder de titel en afmeting van het artikel.
Bij sommige artikelen kun je niet je voorkeur doorgeven, dit wordt aangegeven door de zin onder de afbeeldingen links onderin: “Verschillende uitvoeringen worden door elkaar geleverd”. Wél kunt je later bij het plaatsen van de bestelling en het invoeren van je persoonsgegevens gebruik maken van het opmerkingenveld. Laat hier weten welke uitvoering of kleur uw voorkeur heeft, dan wordt daar in het magazijn rekening mee gehouden.

 

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je een gedeelte of de hele bestelling wilt annuleren, neem dan contact zo snel mogelijk na het plaatsen van je bestelling met ons op. Als je bestelling al is ingepakt, kunnen we de bestelling niet meer annuleren. Je kunt de zending retour zenden na ontvangst, op eigen kosten. Je bestelling in nieuwstaat kan dan gecrediteerd worden.

 

Is het mogelijk meerder bestellingen samen te voegen?

Het is mogelijk om meerdere bestellingen samen te voegen, mits ze nog niet verwerkt zijn in ons magazijn. Via internet kun u bij het bestelproces in het veld ‘opmerkingen’ Ons laten weten welke bestellingen met hun bestelnummer u graag samen zou willen voegen, de samengevoegde bestelling zal dan als één bestelling worden behandeld en kan verzonden worden naar een afleveradres. Hiervoor betaal je dan ook maar eenmaal verzendkosten. Indien je beide bestellingen al betaald hebt, ontvang je voor de teveel betaalde verzendkosten een creditnota. Het geld wat je teveel hebt betaald, wordt binnen twee weken teruggestort op je rekening.

 

Kan ik mijn bestelling reserveren?

Het is mogelijk om een reservering te plaatsen. In het geval van een reservering (voor een periode van maximaal twee weken) wordt je bestelling automatisch na de overeengekomen datum verzonden. Je kunt de gewenste reserveringsdatum noteren in het veld ‘opmerkingen’ op het bestelformulier. Je bestelling zien wij pas als een bestelling of als een reservering na ontvangst van je betaling.

 

Moet ik voor een minimumbedrag bestellen?

Ja, Het Elfenbos hanteert een minimale bestelorder van € 10,-, om te zorgen dat de handelingskosten niet de bestelorder overstijgen. Alle artikelen mogen natuurlijk per stuk worden besteld.

 

Een artikel wat ik wil bestellen is niet meer op voorraad. Wat moet ik doen?

Wij doen ons uiterste best zo goed mogelijk in te kopen. Bepaalde artikelen blijken soms echter harder te lopen dan vooraf ingecalculeerd. Natuurlijk proberen wij deze artikelen opnieuw in te kopen, waarbij wij afhankelijk zijn van vele verschillende leveranciers en fabrieken. Zo kan het voorkomen dat bepaalde artikelen niet meer tijdig bij ons binnen komen.
Wij proberen zo goed mogelijk aan te geven of en wanneer een artikel weer bij ons op voorraad is. Als niet staat aangegeven wanneer een uitverkocht artikel weer binnenkomt, kun je contact opnemen via (0180 557 135) of via het contactformulier.

 

Hebben jullie ook artikelen in de aanbieding?

Jazeker, je vindt onze aanbiedingen in de Snuffelhoek. Of schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang alle aanbiedingen op tijd in de mailbox!
Betalen
Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen met de online betaalmethode iDEAL, Paypal, of zelf een overschrijving maken. Zodra we je betaling hebben ontvangen wordt je bestelling verwerkt.

 

Kan ik een kopie van een Factuur ontvangen?

Heb je geen factuur ontvangen of hem per ongeluk weggegooid? Of je zou graag de factuur digitaal toegezonden krijgen, dat kan. Je kunt een kopiefactuur aanvragen via een e-mailbericht aan info@elfenbos.nl, je krijgt dan de factuur digitaal toegestuurd.

 

Mijn betaling is mislukt. Wat kan ik het beste doen?

Als de betaling mislukt is, is je bestelling wel bij ons binnengekomen. Je hoeft dus niet nogmaals je bestelling te doen. Je maakt het geld dan zelf over op onze rekening: NL82 TRIO 0212 1269 89 o.v.v. je bestelnummer. Zodra we je betaling hebben ontvangen bevestigen wij dit en zal de bestelling worden verwerkt.

 

Wat is de BIC-code van Het Elfenbos?

Vanuit het buitenland heb je een BIC-code nodig om geld over te kunnen maken.
Onze bankgegevens voor de ING zijn:
NL39 INGB 0009 0287 57
Voor betaling vanuit het buitenland is de BIC: INGBNL2A
Onze bankgegevens voor de Triodos zijn:
NL82 TRIO 0212 1269 89
Voor betaling vanuit het buitenland is de BIC: TRIONL2U

 

Kan ik de factuur naar een ander adres laten sturen dan naar het afleveradres?

Via het online bestelformulier kun je een ander factuuradres dan het afleveradres opgeven. De factuur zal digitaal verstuurd worden naar het opgegeven adres.

 

Is het mogelijk om korting te krijgen?

Bij een bestellingen boven € 350,- en een uitreksel van de kamer van koophandel kunt u een aanvraag doen voor een offerte of staffelkorting.
In alle gevallen zal te betaling vooraf geschieden. Na ontvangst van betaling zal de bestelling worden afgezonden. Helaas gelden deze mogelijkheden alleen voor in Nederland gevestigde bedrijven en instellingen. De prijzen in onze winkel zijn vermeld inclusief BTW, op de afleverfactuur staat het BTW bedrag separaat vermeld.

 

Is mijn betaling bij het Elfenbos binnen?

Zodra wij je betaling binnen hebben, wordt je bestelling verwerkt. Als je zeker wil weten of je betaling bij ons binnen is kun je contact met ons opnemen.

 

Moet ik bij een nalevering nog een keer verzendkosten betalen?

In principe wordt je bestelling pas verzonden als alle artikelen bij ons op voorraad zijn. Mocht je echter bepaalde artikelen sneller nodig hebben dan de door ons doorgegeven termijn, dan worden deze alvast naar je verzonden. De resterende artikelen worden, wanneer deze weer bij ons binnen zijn, gratis nageleverd. Wanneer je na een eerdere bestelling nog een paar extra artikelen wilt bestellen, dan geldt dit weer als een nieuwe bestelling waarover verzendkosten worden berekend, afhankelijk van het bedrag dat je besteedt.

 

Wat is de terugstorttermijn?

Zodra je retour bij ons binnen is, ontvangt je hier een bevestigingsmail van. Na goedkeurig van de retour ontvangt je een verzoek om een rekeningnummer door te geven waar wij het bedrag op mogen retour storten. Het bedrag zal binnen vijf werkdagen na ontvangst worden gecrediteerd en bedrag worden teruggestort.
Mijn account
Waar kan ik een account aanmaken?
In de boven balk vind je een knop voor het aanmaken van een account. Als je een Elfenbos-account aanmaakt zijn er een aantal voordelen. Je kunt namelijk zelf wijzigingen doorvoeren van je persoonlijke gegevens en je kunt je verlanglijstje bewaren en terugkijken.

 

Ik ben verhuisd, waar kan ik dat doorgeven?

Als je een eigen account hebt aangemaakt kun je het zelf wijzigen. Natuurlijk kunnen wij het ook voor je doen, stuur ons een mail met je nieuwe adresgegevens. Dan kunnen we dat direct in je klantgegevens aanpassen.

 

Ik wil mij aan-/ afmelden voor de nieuwsbrief?

Klik hier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief. Ontvang je deze al, maar wil je je afmelden, klik dan hier.

 

Wordt mijn mailadres aan derden gedeeld?

Je mailadres wordt niet gedeeld maar alleen door Het Elfenbos gebruikt om je goede en persoonlijke service te kunnen bieden. Alleen als je zelf aangeeft onze nieuwsbrief te willen ontvangen, wordt deze per e-mail toegestuurd.

 

Ik heb een nieuw mailadres, hoe kan ik dat doorgegeven?

Als je een eigen account hebt aangemaakt kun je het zelf wijzigen. Natuurlijk kunnen wij het ook voor je doen, stuur ons een mail met je nieuwe adresgegevens. Dan kunnen we dat direct in je klantgegevens aanpassen.

 

Hoe werkt het verlanglijstje?

Kom je een artikelen tegen dat je leuk vindt, maar nog niet wilt bestellen? Klik dan op het hartje. Het product wordt dan bewaard op je eigen verlanglijstje. Op de verlanglijst zie je de afbeeldingen van de artikelen, de prijs en of het product op voorraad is. De lijst wordt voor je bewaard zodat je deze de volgende dag, week of misschien wel de volgende maand nogmaals kunt bekijken om eventueel te bestellen. Dit kan heel eenvoudig door het artikel toe te voegen aan het winkelmandje. De verlanglijst is géén bestelling, maar alleen een verzamelplaats voor je eigen wensen. Ook kun je de lijst uitprinten of per email doorsturen naar familie en vrienden. Wil je samen met anderen cadeaus uitzoeken, voor bijvoorbeeld een groep kinderen van school of een vereniging? Print de lijst uit of mail hem door en laat zien welke artikelen je al gevonden hebt.
Het verlanglijstje werkt niet?
Om een verlanglijstje bij te houden kun je je registreren. Het is gratis en verplicht je tot niets.
bezorgen
Wat is jullie levertijd?
Je bestelling wordt binnen 3 werkdagen na ontvangst van goedgekeurde betalingen verzonden met post.nl of DPD. Je krijgt bericht per email bericht als het pakket verzonden wordt. Bezorging is in de regel de dag na verzending. De levering wordt overdag bij je aangeboden. Voor meer informatie kun je terecht bij de vervoerder.
Kleine zendingen, die niet te kwetsbaar zijn, verstuurt Het Elfenbos eventueel in een enveloppe. Het Elfenbos is niet aansprakelijk voor overschrijding van de aangegeven levertijden of verlies en/of beschadiging door post.nl als mede eventuele gevolgschade hierdoor.
Het Elfenbos is niet aansprakelijk voor overschrijding van de aangegeven levertijden of verlies en/of beschadiging door dpd of post.nl als mede eventuele gevolgschade hierdoor. Accepteer nooit beschadigde pakketten. Het Elfenbos kan helaas geen garantie verlenen op artikelen die beschadigd zijn tijdens het vervoer. Voor beschadigde zendingen kunt u contact opnemen met de vervoerder www.dpd.nl/ www.post.nl.
* Bestellingen naar onze Nederlandse eilanden worden 1 á 2 werkdagen later bezorgd i.v.m. de boot-overtocht.
* Voor bestellingen naar België geldt een extra verzendtijd van 2 werkdagen.

 

Kan mijn bestelling ook op zaterdag worden afgeleverd?

Het is ook mogelijk om je bestelling door post.nl op zaterdag te laten afleveren. Dit kun je aangeven in het bestelproces, wij kunnen je helpen door je pakket de vrijdag ervoor te verzenden. Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat het pakket bij de vervoerder vertraging oploopt.

 

Kan ik mijn bestelling gratis afhalen?

Woon of ben je in de buurt van Barendrecht? Dan kan je ook zelf je bestelling afhalen. Dit is altijd gratis, zelfs voor de kleinste pakketjes. Bestellingen voor 17.00 uur besteld, kan je de volgende dag bij ons ophalen. De afhaalbalie is geopend van maandag tot vrijdag van 10:00 uur tot 17:00 uur. Helaas hebben geen pin faciliteit, je kunt contant afrekenen of de bestelling vooruit betaald hebben.

 

Kunnen jullie mijn pakket donderdag om 3 uur bezorgen?

De pakketdienst bezorgt je pakket op werkdagen van ongeveer 8:30 uur tot 21:30 uur. Het is helaas niet mogelijk om een precies tijdstip aan te geven. Het tijdstip van bezorging is afhankelijk van de route van de bezorger en hier hebben wij geen invloed op. Via de track & trace code (als het pakket verzonden wordt ontvang je een mail met de code) kan je wel online bij dpd.nl en PostNL bekijken wanneer het pakket ongeveer afgeleverd gaat worden.

De pakketdienst zal het pakket 1 keer aanbieden op het gekozen afleveradres. Mocht er op dat moment niemand thuis zijn, dan brengt de chauffeur het pakket naar de dichtstbijzijnde PostNL Pakketpunt. Dit gebeurt vaak dezelfde werkdag, maar in sommige gevallen wordt het pakket daar de volgende werkdag gebracht.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Gratis verzenden binnen Nederland vanaf € 75,-.
Bij Bestellingen tot €75,- (incl BTW) rekenen wij € 5,95 verzendkosten
Bij bestellingen naar België rekenen wij € 7,50 verzenkosten

 

Heb je per ongeluk de verkeerde verzendwijze gekozen?

Het is mogelijk deze te veranderen. Heb je gekozen voor ophalen maar wil je je pakket alsnog op laten sturen? Laat het ons telefonisch of per mailbericht weten. Wij zorgen ervoor dat je pakket alsnog opgestuurd wordt. Er zal een nieuwe factuur meegestuurd worden waarop de verzendbijdrage wordt berekend.

Wil je je pakket alsnog ophalen maar heb je gekozen voor versturen? Ook dit is geen probleem. Indien je pakket nog niet verwerkt in op ons magazijn kunnen we de verzendwijze nog wijzigen. Laat het ons telefonisch of via een mailbericht weten. Wij zorgen ervoor dat je jouw pakket alsnog op kunt komen halen. Indien je de verzendbijdrage al betaald hebt wordt er een creditnota gemaakt en wordt het bedrag binnen twee weken teruggestort op je rekening.

 

Ik heb iets besteld, maar ik heb nog niets binnen?

Heb je een bestelling gedaan en nog niets ontvangen? Controleer eerst of je een verzoek tot vooruitbetaling hebt ontvangen. Zodra de betaling bij ons binnen is, wordt je bestelling gereed gemaakt.
Indien je wel een bevestigingsmail hebt ontvangen kun je de track & trace controleren. Hierin kun je zien waar je pakket is. Wellicht is het afgeleverd bij je buren. Indien niet duidelijk is waar het pakket is kun je telefonisch contact met ons opnemen of via een mailbericht.
Garantie & Retouneren
Heb ik garantie?
Voor al de producten die we verkopen geldt een wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene moet doen wat er redelijkerwijs van verwacht wordt. Voorbeelden: er mist een onderdeel, een boorgat zit op de verkeerde plek. Als er iets niet in orde is met het product wat je besteld hebt, neem dan contact met ons op via info@elfenbos.nl of telefonisch met +31 (0)180 -557 315.
We overleggen dan hoe we zo snel mogelijk een passende oplossing voor het probleem kunnen bieden. Indien nodig, sturen we je een vervangend artikel of onderdeel toe.

 

Er ontbreken artikelen in mijn bestelling?

Je bestelling wordt door ons handmatig verwerkt. We doen ons uiterste best om bestellingen foutloos te verwerken maar het blijft mensenwerk. Mocht er een product ontbreken of een verkeerd product toegezonden zijn, neem gerust contact met ons op. Wij kunnen op zeer eenvoudige wijzen achterhalen of iets uit uw bestelling niet is meegezonden. Wij hebben het bestelnummer en uw naam nodig om uit te kunnen zoeken wat er aan de hand is, zodat wij het artikel alsnog kosteloos naar u toe te sturen.

 

Hoe kan ik een artikel uit mijn bestelling retour sturen?

Het Elfenbos doet er alles aan om je een kwalitatief en aantrekkelijk product te leveren. Benje toch niet tevreden, dan kunt je het artikel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Ruiling, vergoeding of terugname van artikelen kan daarna niet meer plaatsvinden. De producten dienen ongebruikt te blijven en in staat van aankoop te verkeren (in originele, onbeschadigde verpakking). Je zorgt er voor dat je het artikel in stevige verpakking retour gezonden is.

Retouradres is:
Het Elfenbos
Zuideinde 4
2991 LK Barendrecht
Nederland

Zodra je retour bij ons binnen is, ontvangt je hier een bevestigingsmail van. Na goedkeuring van de retour zal het bedrag binnen vijf werkdagen na ontvangst worden gecrediteerd.
Een retourzendingen is voor risico en rekening van de koper. Dit houdt in dat jezelf de verzendkosten draagt voor het retourneren van het product. Ook betekent dit dat Het Elfenbos niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde producten. Je ontvangt van ons per mail bericht als je retour bij ons is aangekomen.
Indien je een (deels) verkeerde bestelling hebt ontvangen zal Het Elfenbos zorg dragen voor het verzenden van de juiste bestelling.

 

Een artikel is defect. Wat moet ik doen?

Als een artikel bij ontvangst van je bestelling kapot uit de doos komt, neem dan contact op met ons op. We zullen het artikel zo spoedig mogelijk vervangen of je een andere gewenste oplossing bieden.

Voor artikelen die kapot zijn gegaan tijdens het vervoer kun je contact opnemen met de vervoerder http://www.dpd.nl/ of http://www.post.nl.

Mocht het product in een later stadium tijdens normaal gebruik stuk gaan, dan kun je contact opnemen met ons om te kijken of dit binnen de garantie valt. Je dient dit binnen een redelijke termijn, nadat je hebt ontdekt dat het product niet voldeed, aan ons door te geven. Wettelijk is geregeld dat dit je binnen twee maanden na de ontdekking van het defect bij ons mag aangeven.

 

Het artikel voldoet aan mijn verwachting. Wat moet ik dan doen?

Het is mogelijk om artikelen die niet naar wens zijn naar ons retour te sturen. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als bij andere retouropdrachten.

 

Wat is de terugstorttermijn?

Zodra je retour bij ons binnen is, ontvangt je hier een bevestigingsmail van. Na goedkeurig van de retour ontvangt je een verzoek om een rekeningnummer door te geven waar wij het bedrag op mogen retour storten. Het bedrag zal binnen vijf werkdagen na ontvangst worden gecrediteerd en bedrag worden teruggestort .
Informatie & Voorwaarden
Wat is jullie privacy beleid?
Het Elfenbos respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en zorgt dat de persoonlijke informatie die je ons geeft altijd vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken je gegevens om de bestelling zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen.
Je gegevens worden niet gedeeld aan derden.
Het Elfenbos waardeert het vertrouwen dat je in ons stelt, en zullen alles in het werk stellen om je persoonlijke informatie te beschermen. Je hebt recht op inzage, correctie en/of verwijdering van de opgegeven persoonsgegevens.

 

Hoe gebruiken we je persoonlijke gegevens?

We kunnen jepersoonlijke gegevens gebruiken om:
• je persoonlijke account bij Het Elfenbos te creëren en te beheren
• je bestellingen en retouren via onze online diensten te verwerken
• E-mailadres en SMS-meldingen over de bezorgstatus te versturen
• Contact op te nemen in geval van problemen met de bezorging en voorraad van je artikelen
• je vragen te beantwoorden en je te informeren over nieuwe en/of gewijzigde diensten en speciale aanbiedingen.
• onze nieuwsbrieven te versturen, als je je hiervoor hebt ingeschreven. Natuurlijk kunt je je ook uitschrijven voor nieuwsbrief.
• contact op te nemen met winnaars van online wedstrijden
• de systemen waarmee de diensten worden geleverd te testen en te verbeteren
• misbruik en oneigenlijk gebruik van onze diensten te voorkomen
We slaan je gegevens niet langer op dan nodig is voor het uitvoeren van onze diensten of zolang als we bij de wet verplicht zijn. Daarna worden je persoonlijke gegevens verwijderd. Onze registratie bij CBP: M 12 07 69 6

 

Wat zijn je rechten?

Je hebt op elk moment het recht om informatie op te vragen over de persoonlijke gegevens die we voor je bewaren. Mochten de gegevens onjuist, incompleet of niet van toepassing zijn, kunt je ons vragen de gegevens te wijzigen of te verwijderen. Wij kunnen je gegevens niet verwijderen in geval van een wettelijke vastgestelde opslag verplichting, zoals regels met betrekking tot de boekhouding. Je kunt je toestemming voor het gebruik van je gegevens voor eigen marketing doeleinden op elk moment intrekken.

 

Wat zijn Cookies?

Een cookie is een klein tekstbestand dat op je computer of mobiele toestel wordt opgeslagen en dat bij volgende bezoeken aan de website wordt opgehaald. Het Elfenbos maakt gebruik van cookies om je bezoek aan onze website leuker en eenvoudiger te maken. We gebruiken cookies niet om persoonlijke gegevens op te slaan of om informatie door te geven aan derden.
Er zijn twee soorten cookies: permanente cookies en tijdelijke cookies (sessiecookies). Permanente cookies worden voor maximaal 12 maanden als een bestand op je computer of mobiele toestel opgeslagen. Sessiecookies worden tijdelijk opgeslagen en worden verwijderd zodra je jouw browser sluit. We gebruiken permanente cookies als je de optie “Onthoud mijn gegevens” kiest bij het inloggen. We gebruiken sessiecookies als je gebruikmaakt van de productfilter en om te controleren of je bent ingelogd of een artikel in je winkelmandje hebt geplaatst.
Je kunt cookies eenvoudig via je browser van je computer of mobiele toestel verwijderen. Raadpleeg voor instructies over instellingen voor cookies en het verwijderen van cookies het onderdeel “Help” in je browser. Je kunt ervoor kiezen om cookies uit te schakelen of je kunt aangeven dat je een melding krijgt telkens wanneer er een nieuw cookie naar jouw computer of mobiele toestel wordt gestuurd. Bedenk wel dat als je ervoor kiest om cookies uit te schakelen, je niet alle functies op de website kunt gebruiken.

 

Mag ik beeldmateriaal en teksten kopiëren voor mijn eigen web-site?

Het is niet toegestaan om beeldmateriaal en teksten te kopiëren zonder schriftelijke toestemming van Het Elfenbos. De inhoud van deze website is auteursrechtelijk beschermd en is eigendom van Het Elfenbos® VOF

 

Wat is een CE Label?

Alle artikelen die Het Elfenbos verkoopt, zijn voorzien van een CE label.
Met de CE-markering geeft de producent aan dat het product voldoet aan de eisen van veiligheid, gezondheid, milieu en consumentenbescherming, zoals gesteld in de van toepassing zijnde EU richtlijnen. Producten zonder CE-markering mogen niet worden verhandeld op de Europese markt, ook al voldoen ze aan de eisen. Ook producten die buiten de EU zijn gemaakt, moeten voorzien zijn van een CE-markering alvorens ze worden toegelaten tot de Europese markt. Eigenlijk is de CE-markering een soort paspoort om toegelaten te worden tot de markt. De CE-markering geeft alleen aan dat het product aan de gestelde minimumeisen voldoet en is daarom geen kwaliteitskeurmerk. Een speelgoedvlieger die voldoet aan de CE-markering voldoet aan de basisveiligheidseisen, maar hoeft niet per se goed te werken en is ook niet uitzonderlijk veilig. De CE-markering mag niet worden aangebracht op producten waarvoor dit niet wettelijk verplicht is gesteld.

Het CE-teken is dus geen kwaliteitskeurmerk, maar een verklaring van overeenstemming met de wet.

Meer over het CE keurmerk kunt u lezen op http://www.keurmerk.nl
De Europese Unie heeft diverse richtlijnen uitgevaardigd, ook voor consumentenproducten. Deze richtlijnen moeten door de lidstaten worden opgenomen in de nationale wetgeving. Producten die aan een EU richtlijn voldoen zijn voorzien van het CE-merkteken. De betekenis van het CE-merk is: “dit product voldoet aan de wet”. Het Handboek ontwerpen van veilige producten (Van Aken et al., Uitgeverij Lemma, 1996, ISBN 90-5189-566-6) vat de kern van de regeling als volgt samen.

 

Wat zijn jullie Algemene voorwaarden?

Bekijk onze uitgebreide Algemene voorwaarden op https://www.elfenbos.nl/voorwaarden

 

Wat zijn jullie contact gegevens?

Op internet kun je 24 uur per dag bij ons terecht. Daarnaast kun je onze medewerkers uiteraard ook persoonlijk spreken. Ze zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur via telefoon, Facebook, Twitter of e-mail.
Het Elfenbos VOF
Zuideinde 4
2991 LK Barendrecht
info@elfenbos.nl
Tel. 0180 – 55 73 15
Openingstijden verzendhuis:
– Maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur.
https://www.elfenbos.nl en https://www.houtenspeelgoed.nl
KvK Rotterdam 39070324
ING rekening NL39 INGB 0009 0287 57
BIC ING: INGBNL2A
Triodosbank NL82 TRIO 0212 1269 89
BIC Triodos: TRIONL2U
BTW nummer: 8079.14.101.B.01
Registratienummer CBP: M 12 07 69 6

Als je vragen hebt over de voorwaarden of je wilt meer informatie dan kan je via de verschillende media contact met ons opnemen.